I've been waiting for so long

publicerat i Pregnancy ♥;
Idag var vi på Huddinge Sjukhus för att göra ett tillväxtultraljud igen eftersom jag gått en vecka över tiden i morgon. Hon kollade så att allting stod rätt till, att det fanns tillräckligt med fostervatten, hur stor hon var och så, och allting såg jättebra ut! Skönt att få det bekräftat. Så nu är det bara att fortsätta vänta, en vecka till. Har hon inte kommit på fredag nästa vecka får vi åka till förlossningen för att få igångsättning. Hoppas verkligen att vi slipper det, skulle vara så skönt om hon ville behaga sig att kika ut snart. Det är ingen jättebebis vi får i alla fall som jag börjat bli lite orolig över nu sista dagarna då magen känns så stor och det känns som att det är väldigt trångt där inne! Är ju i vecka 40+5 idag och den förväntade vikten på henne idag var 3711g, men hon beräknades väga 3357g just nu. Lilla skruttiluttan då.
I morse hade jag känslan av att det skulle sätta igång idag, för jag har haft ont hela natten, som mensvärk fast värre och haft jättesvårt att sova. Under förmiddagen hade jag också ont och känslan av att snart är det dags. Men icke sa nicke, känslan och det onda försvann under dagen och nu känns allt som vanligt igen. Typiskt.
Nu får du se till att komma ut till oss lilla vän ♥
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pernilla holm:

Det hade jag också jätte mycket på onsdagen var hundra jag skulle föda torsdagen hade jag inget men på lördag morgon födde jag.
Så kanske är lugnet före storemen för dig också?
Lycka till

2:a kommentar, skriven , av j:

Efter en gyn undersökning gick slemproppen och sen vattnet. Någon timma senare fick Jag små värkar i 12h som kändes mest som mensvärk som försvann. Men sen 12h senare så sattes det igång igen! Så förhoppningsvist kanske det börjas igen för dig också :) och de riktiga värkarna kändes mest i ryggen på mig så när du känner av det är det säkert på riktigt :D

Kommentera inlägget här :