Kigurumi

publicerat i Just My Life.;
Jag har fått nöjet att testa en Kigurumi! Kigurumi är en djurdräkt gjord i fleecetyg som finns i massvis av olika varianter. Man kan ha den på sig på maskerad eller varför inte bara mysa i den hemma framför teven? Nu när det snart är halloween så är det väl ett perfekt tillfälle att ha på sig en Kigurumi-dräkt!
Jag valde en Kigurumi Leopard, för jag tyckte den var ballast och passar vem som helst - både kille som tjej! Det är en jättemysig dräkt, materialet var jätteskönt och en kväll framför teven i höstmörkret passar den perfekt. Kigurumisen (heter det så i plural?) finns endast i One Size, vilket är både positivt och negativt. Fördelarna med att den är One Siza är att den är stor så den passar på vem som helst, både jag och min pojkvän kunde ha den, även om den var liiite kort i benen på honom. Det negativa blir ju då att den sitter nog inte perfekt på någon, den är alltid lite stor eller lite kort eller liknande. Dessutom går den så långt ner i grenen så det blir lite jobbigt att röra sig i den enligt mig.
Men summan av kardemumman - jag gillar den! Man ser sjukt rolig ut i den och man får sig ett litet skratt varje gång man tar den på sig! Men det är ju bara något positivt, och min pojkvän såg ju supergullig ut i den. Den är välgjord och har små roliga detaljer och även inbyggda fickor som man kan ha saker i. Så jag kommer aboslut att använda min Kigurumi, dock kanske inte så många gånger utanför huset! Men hemma i soffan kommer jag nog mysa ner mig som en liten leopard massvis med gånger under vinterhalvåret tillsammans med min lilla tiger-tjej!
Är du sugen på en egen Kigurumi? Och vilket djur är du? Alla möjliga olika sorter finns, allt från flygekorrar till katter till drakar - köp din egen Kigurumi HÄR!

Kommentera inlägget här :