Ensam hemma

publicerat i Just My Life.;

Dagarna går så fort utan att något egentligen händer. Vi har en liten dam här som äter, sover och bajsar. Bekymmerslöst liv helt enkelt. Idag var jag och Molly ensamma första dagen då pappa var och jobbade. Lite jobbigt att vara ensam och hon var såklart extra gnällig idag så jag fick inte många minuter för mig själv. Vi gick upp vid nio och först vid halv ett kunde jag få i mig lite frukost. Menmen, förhoppningsvis kommer vi in i lite rutiner snart! Hon sover fortfarande i sängen med oss, även fast vi vill försöka få henne att sova i vaggan snart. På natten orkar jag inte hålla på att krångla, så därför ska jag försöka få henne att vänja sig genom att sova där på dagarna. Det går lite sådär om man säger så. Idag fick jag henne att sova där en stund, men hon sov så oroligt och eftersom jag skulle passa på att sova själv så kunde jag inte låta bli att ta upp henne i sängen bredvid mig. För vad är mysigare än en liten sovande bebis bredvid sig?

I morgon ska jag försöka ge mig ut på en promenad med lilla skruttan också, röra på fläsket lite liksom! Från och med nästa vecka ska jag börja mitt "nya liv" - vara nyttig och börja träna enligt Olga Rönnbergs bok. Då har det gått två veckor sedan förlossningen och jag hoppas på att jag orkar röra mig tillräckligt då! Just nu är jag fortfarande seg och har ont lite överallt, så jag hoppas att det blivit bättre tills dess.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nathalie:

Hej! Jag har följt med din blogg ett tag och först och främst, grattis till er flicka! Jag hittade din blogg på minbebis-forumet då jag själv var gravid, i juni föddes vår lilla prinsessa :-)

Tänkte bara tipsa om det som hjälpte för oss när vi lärde vår dotter att sova i egen säng. Jag fick höra att bebisar ofta vaknar ganska strax efter att man lagt ner dem i sin säng just för att den är kall. Så vi började värma upp platsen hon skulle ligga på genom att sätta dit en varm värmekudde, bara en kort stund så sängen inte är alldeles kall! Och det fungerade oftast väldigt bra! :-) har även fått höra att man kan lägga ner en av sina egna använda t-shirts, men det provade jag aldrig. Men det känns ju ganska logistik att bebisen sover tryggare på en varm plats som luktar mamma liksom :-)

Svar: Hej Nathalie och tack så mycket för tipset, ska absolut testas! :)
jeessicas.blogg.se

Kommentera inlägget här :