Kvällens bakverk

publicerat i Just My Life.;
Jag bakade ju min specialkaka här under kvällen, men tror ni inte att jag glömde ta en bild på den när den var färdig? Typiskt. Det var väl inte jättemycket att se direkt men ändå. Hur som helst, det jag bakade var en vanlig kladdkaka med polka i! Jag älskar polka och det passade superbra att ha i kakan. Det var bara att baka en vanlig kladdkaka, krossa polkagrisar och ha i smeten innan man sätter in den i ugnen. Och när jag bröade formen så blandade jag de finaste "mjölet" som blev när man krossat polkagrisarna med ströbröd och hade i formen. Det blev jättegott, men man får räkna med att det fastnar lite mer i botten eftersom polkagrisen smälter och fastnar lite i kanterna. Till kakan serverades det grädde blandat med... wait for it... krossade polkagrisar, haha, och det blev supergott! Kakan blev lite för kladdig (om en kladdkaka nu kan bli det), men den var sjukt god ändå enligt mig! Ett bra tips till er som gillar kladdkaka och polka! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av felicia:

gott :)

Kommentera inlägget här :