Springfeelings.

publicerat i Just My Life.;

Det är måndag på påsklovet och jag känner att det här lovet bara kommer flyga förbi så fort att man knappt hinner blinka. Det kommer vara helt sjukt. Men helt sjukt skönt också. Det här är mitt sista lov i hela mitt liv. Fan vad hemskt egentligen! Nu vill man nästan gå gymnasiet ett år till, även fast man längtat så mycket till att äntligen få sluta. Man kommer sakna alla så galet mycket och jag känner mig stressad som inte kirrat något jobb än heller. Så ja, det känns lite osäkert. Däremot har jag sökt till högskola i alla fall, trots att jag inte tänkt göra det! Har ju ingen aning om vad jag vill bli när jag "blir stor" eller vad man ska säga, haha. Men jag kände ändå att jag var tvungen att söka något i alla fall, det betyder ju inte att man måste tacka ja eller något, utan det kändes bara bra i fall det skulle vara så att jag inte har nåtgot jobb eller liknande. Hur som helst sökte jag sjuksköterskeprogrammet på lite olika ställen, men vet inte riktigt om det är det jag vill, och dessutom kommer jag ha väldigt svårt att komma in där, speciellt nu på höstterminen. Intagningsgränsen var betydligt lägre på våren, så jag får kanske satsa på nästa vår i så fall, göra högskoleprovet i höst också. Menmen, whatever, det blir nog superbra allting!

Jag älskar solen förresten, det är så himla skönt att den kommit igen och att det äntligen är vår, man känner sig piggare och allt kommer nog bli bättre nu när allt blir ljusare. Men nu ska jag käka och sen gå ut och gå med älskling, puss på er!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av broman:

Hade ingen aning om att du ville söka det :o

fett coolt ;D

Kommentera inlägget här :